איך להפוך את ה-QR קוד של העסק שלך לעמידים יותר ?

QR bombing

בדרך כלל QR קוד נמצאים במקומות פתוחים כמו לוח מודעות ולכן הם חשופים לפגעי הטבע. מצב זה מחייב אותנו ליצור QR קוד עמידים יותר. בנוסף לכך אנשים רגילים לסרוק אותם תוך כדי תנועה לכן יש להקפיד שהם יסרקו בקלות וללא עיכובים מיותרים.

4 טיפים ליצירת QR קוד עמידים ונסרקים מהר:     

1. כתובת קצרה– ככל שכתובת האתר יותר ארוכה כך ה-QR קוד מכיל יותר נתונים וכך הוא יסרק בזמן ממושך יותר.

ראו את ההבדל בין שני אלה:

qrcode

כפי שניתן לראות, ה-QR קוד של הכתובת הארוכה הוא יותר צפוף ויותר גדול, ואילו ה-QR קוד של אותה כתובת אך מקוצרת קטן יותר ומרווח יותר. QR קוד עם כתובת קצרה עוזר לכך שהוא יסרק יותר מהר, ניתן לסרוק אותו ממרחק יותר גדול וניתן להדפיסו קטן יותר.

יש כמה אתרים לכיווץ כתובות, אחד מהאתרים הוא של גוגל – תוכלו לכווץ בקלות כל כתובת ולעקוב אחרי מספר ההקלקות.

2. רמת תיקון שגיאות– ל-QR קוד יש עד 30% תיקון שגיאות. לכן גם אם חלק ממנו פגום הוא עדיין יכול לתפקד. ככל שרמת תיקון השגיאות היא גבוהה יותר, כך גם כמות הנתונים גדולה יותר וזה גורם להאט את הסריקה. יש ארבע רמות תיקון שגיאות, תוכלו בקלות לקבוע את הרמה הרצויה באתר  הזה. שקלו בעצמכם האם אתם מעדיפים QR קוד עמיד יותר או נסרק במהירות יותר.

3. המנעו מתמונות– הכנסת תמונות ל-QR קוד באה על חשבון תיקון השגיאות, לכן אם ברצונכם שה-QR קוד יתפקד גם אם חלקו פגום המנעו מתמונות, תוכלו תמיד לשים תמונת רקע שלא תבוא על חשבון נתוני ה- QR קוד.

4. ניגודיות צבעים– כאשר אתם יוצרים QR קוד הקפידו על ניגודיות צבעים בין הרקע לבין הקוד עצמו, אחרת הקוד יהיה קשה לסריקה. תוכלו להיעזר באתר snook כדי למצוא צבעים מנוגדים.

Facebook
Twitter
LinkedIn