19 דברים שצריך לעשות לפני השקת אתר וורדפרס (צ'קליסט)

wordpress-site-launching

ישנם דברים שחייבים להיות בכל אתר וכמה שיותר מוקדם – יותר טוב. הנה 19 דברים שחובה לבדוק שקיימים לפני שמשיקים את אתר הוורדפרס שלכם.

סטטיסטיקות ומעקב

1. התקינו גוגל אנליטיקס והגדירו את הדברים החשובים

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי לניתוח נתוני התנועה לאתר והתנהגות גולשים. כדי להתקין אנליטיקס בוורדפרס השתמשו בתוסף google Analytics by yoast.

למעשה רוב בעלי האתרים מתקינים גוגל אנליטיקס, אך מעטים מאוד מגדירים את הדברים החשובים באמת. שיפור יחס ההמרה באתר נעשה על ידי ניתוח נתוני האתר וביצועי ההמרות שבו. ככל שתגדירו באנליטיקס את ההמרות שלכם מוקדם יותר, כך תאספו יותר נתונים ותוכלו לשפר מוקדם יותר את אחוז ההמרה באתר.

כמה דברים שמומלץ לעשות:

  1. הגדרת יעדים– הגדירו באנליטיקס את ההמרות באתר כמו רישום או רכישה. אם יש לכם אתר תדמיתי עם טופס הרשמה הגדירו את שליחת הטופס כיעד.
  2. ניסויים– תוכלו לבחון איזו גירסה עובדת יותר טוב בעזרת הגדרת ניסויים באנליטיקס.
  3. הגדרת משפכים– אם הגולש צריך לעבור כמה שלבים כדי לבצע המרה, הגדירו באנליטיקס את משפך ההמרה, כך שתוכלו לדעת איזה שלב צריך לשפר.

2. התקינו את כלי מנהל האתרים

כלי מנהל האתרים הוא בעצם כלי שמאפשר לדעת איזה תקלות יש באתר שיכולות להשפיע על הדירוג בגוגל ועל חוויית המשתמש.

מה יש בכלי זה ?

  1. הודעות חשובות מגוגל– אילו בעיות/תקלות יש באתר.
  2. ניתוח חיפושים– המקור הכי מדוייק וגלוי כדי לדעת מה המיקום של כל מילת מפתח, חשיפות והקלקות. (באנליטיקס רוב מילות המפתח מוסתרות).
  3. סטטוס אינדוקס– כמה דפים אונדקסו בגוגל.
  4. התראות על בעיות אבטחה.
הודעה מגוגל על בעיה באתר וורדפרס
הודעה חשובה מגוגל. כלי מנהל האתרים

תקינות האתר

3. בדוק התאמה למובייל

אחוז התנועה המגיעה ממכשירים סלולרים הוא בממוצע כ-30%. לכן חובה לוודא שהאתר שלכם ידידותי לגולש הסלולרי. אם האתר שלכם לא נבנה על תבנית וורדפרס רספונסיבית ואתם מחפשים דרך קלה וחינמית להפוך את האתר שלכם למותאם למובייל תוכלו להשתמש בתוספי הוורדפרס שנמצאים במאמר הזה. בכל עת תוכלו לבדוק איך נראה האתר שלכם במגוון מכשירים בעזרת סימולטורים באינטרנט.

דברים שמומלץ להקפיד עליהם בגירסה הסלולרית:

 

4. בדקו את נראות האתר בשאר דפדפנים

קיימים כמה סוגי דפדפנים שכל אחד מהם עשוי להציג אחרת את האתר שלכם. כדי לדעת איך נראה האתר בדפדפנים השונים מומלץ לגלוש בעצמכם לאתר דרך הדפדפנים הפופולריים כרום, פיירפוקס וספארי או לשלוח את האתר למכרים, קולגות ולקוחות ולקבל פידבק על האתר. כמו כן בעזרת האתר browserstack תוכלו לבדוק את ניראות האתר בכמה דפדפים ובשלל גרסאותיהם.

 

5. בדקו שהאתר שלכם לא חסום על ידי מסנני אינטרנט

קיימות כמה חברות שמציעות סינון אינטרנט הפונות בעיקר למגזר הדתי והחרדי. לפעמים אותן מערכות סינון אינטרנט חוסמות אתרים שונים ללא כל סיבה, כך שמומלץ לכם לוודא שהאתר שלכם לא חסום גם כן, אם אתם לא רוצים לאבד 15%-10% גולשים פוטנציאלים (להערכתי). כך גיליתי במקרה שאתר שחידשתי ללקוח בתחום הפקת אירועים חסום על ידי חברת סינון אתרים גדולה ללא כל סיבה שנראתה לי לעין (למיטב זכרוני זה קרה רק אחרי שהעברתי אותו למערכת וורדפרס). כדי לבדוק אם האתר שלכם חסום פשוט שלחו קישור לאתר שלכם לאנשים שמשתמשים במסנני אינטרנט (או לחברות עצמן) ובקשו מהם לבדוק האם ניתן להיכנס לאתר. במקרה שהאתר חסום, פנו אל חברות הסינון ובקשו מהן להסיר את החסימה מהאתר שלכם.

 

SEO

הרבה פעמים בעלי אתרים מזניחים את נושא ה-SEO באתר ומתחילים להתייחס אליו רק זמן רב לאחר שהאתר קיים. למעשה, התאמת האתר מלכתחילה למנועי החיפוש יכולה לזרז ולהקל יותר את תהליך הקידום. התוסף שיעשה לכם חיים קלים בהתאמת האתר למנועי החיפוש הוא לא אחר מאשר SEO YOAST. התקינו אותו והשתמשו בו לצורך הנושאים הבאים (אקרא לו בהמשך יוהסט).

6. מנעו כפילויות באתר וורדפרס

מערכות ניהול תוכן וביניהן וורדפרס ידועות כבעייתיות מבחינת כפילות תוכן. בוורדפרס אותו תוכן יכול להיות מוצג כמה פעמים – בדף המקורי, בדפי התגיות, בדפי הקטגוריות, דפי ארכיון ועוד. כדי למנוע כפילויות תוכלו להורות לגוגל לא לאנדקס אותם. בתוסף של יוהסט, חלק מדפים אלה מוגדרים כלא מאונדקסים כברירת מחדל. כדי להורות לגוגל לא לאנדקס סוגי דפים שונים היכנסו לכותרות ותגיות מטא>טקסונומיות. יש להשתמש בזהירות באופציות האלה.

7. מבנה קישורים נכון

בוורדפרס יש כמה סוגים של מבנה קישורים. בדקו שמבנה הקישורים שבחרתם הוא ידידותי לקידום בגוגל. מומלץ שכל קישור יהיה קצר ויכיל את מילת המפתח העיקרית במאמר. כדי לשנות את מבנה הקישורים היכנסו להגדרות>מבנה הקישורים. לאחר מכן מומלץ לבחור במבנה מותאם אישית ולהכניס בשדה את %postname%/כך שאוטומטית הסיומת של הקישור תהיה כותרת המאמר. ניתן כמובן לשנות את סיומת הקישור בעריכה של המאמר.

8. Meta description

למרות שההשפעה של Meta description מאוד זניחה על קידום האתר, כדאי לכם להשקיע בכתיבתו כיוון שיש לו השפעה רבה על אחוז האנשים שיקליקו על האתר שלכם במנועי החיפוש. לכן, כיתבו Meta description מושך בשילוב מילת המפתח שלכם.

9. מאמרים מותאמים ל-SEO

בדקו שהמאמרים כולל כמובן הכותרות מותאמים לקידום בגוגל. תוכלו לקבל פידבקים מהתוסף של יוהסט בעריכת העמוד או הפוסט.

10. צרו מפת אתר- Sitemap

בגדול, מפת האתר מכילה אוסף של כתובות הדפים עם פרטיהם והיא עוזרת לגוגל לאנדקס את דפי האתר שלכם ביתר קלות. את מפת האתר אפשר ליצור בקלות גם בעזרת התוסף SEO YOAST תחת מפת XML. לאחר שיצרתם מפת אתר, הגדירו אותה בכלי מנהל האתרים.

11. בדקו את מהירות האתר

למהירות האתר יש השפעה קריטית על ההמרות באתר ועל קידומו בגוגל. רק כדי לסבר את האוזן, 40% מהאנשים נוטשים אתר שלוקח לו יותר מ-3 שניות להיטען. עם עבודה נכונה ניתן לקצר משמעותית את זמן הטעינה של אתר וורדפרס גם ללא ידע בתכנות. הנה מדריך מקיף בנושא.

 

מרקטינג

12. בדקו אם טופס ההרשמה עובד

אתם לא רוצים לגלות בעוד כמה חודשים שכל הלידים שקיבלתם נזרקו לפח בגלל תקלה בטופס הרישום, נכון ? לכן כדאי לוודא שכל טפסי הרישום שבאתר תקינים ועובדים. לפעמים קורה שפרטים שנשלחו דרך תוספי וורדפרס כמו Contant form 7 מגיעים לתיבת הספאם או כלל לא מגיעים עקב שגיאה.

13. התקינו רימרקטינג באתר

חשוב מאוד להתקין רימרקטינג מיום השקת האתר כדי שנוכל לבנות מאגר איכותי וגדול של גולשים שהביעו עניין מובהק בעסק שלכם. במקום לפרסם לאנשים שכלל לא מכירים אתכם, פרסמו לאנשים שכבר יודעים מי אתם וקראו כבר את התכנים שלכם. מומלץ להתקין את קוד הרימרקטינג של גוגל ואת הפיקסל של פייסבוק. כדי להטמיע את הקודים בקלות מומלץ להשתמש בתוסף Header and footer.

חברתי

14. כפתורי שיתוף חברתיים

באמצעות כפתורי שיתוף חברתיים תוכלו לקבל יותר חשיפה לאתר דרך הרשתות החברתיות.

תוסף שיתוף מומלצים:  Sumome , Tweet, Like, Google +1 and Share.

הערה: ודאו שהתוסף החברתי לא מאט באופן משמעותי את זמן הטעינה (למשל תוסף Shareaholic , החביב עלי למען האמת, האט מאוד את זמן הטעינה של האתר שלי).

שיווק ברשתות חברתיות

15. תמונת קישור פייסבוק

תמונת הקישור שתשותף בפייסבוק אחראית במידה משמעותית על כמות התנועה שתקבלו מהרשתות החברתיות. ודאו שתמונות הקישור לא חתוכות, לא קטנות או לא מזמינות. תוכלו למצוא כאן את המדריך המלא לשינוי תמונת קישור בפייסבוק בכל סוג אתר או דף נחיתה.

משפטיזציה

כדי לחסוך מעצמכם הסתבכויות משפטיות מיותרות בעקבות האתר, יש לצרף לאתר מסמכים משפטיים רלוונטיים. מומלץ כמובן לשכור את שירותיו של עו"ד שמומחה בדיני אינטרנט שינסח מסמך משפטי שתפור לאתר שלכם, אך תוכלו להשתמש גם בנוסחים מוכנים (ראו בהמשך).

16. תנאי שימוש

תנאי השימוש נועדו בעיקרון להסיר אחריות מנזקים שיגרמו מהאתר החל מהפרת זכויות יוצרים על ידי גולשי האתר ועד נזק שנגרם מהמידע שמופיע באתר. נוסח של תנאי שימוש תוכלו למצוא באתר הזה שמתיר להשתמש בו בחינם עם תנאים מסויימים.

17. מדיניות פרטיות

הצהרת מדיניות פרטיות נועדו כדי להסדיר את כל נושא השימוש במידע של הגולשים, דבר שנוגע לקוקיז ולאיסוף מידע סטטיסטי על הגולשים. גם את נוסח מדיניות פרטיות ניתן למצוא באתר הנ"ל.

 

"ביטוח" לאתר שלכם

18. אבטחת אתר וורדפרס

אל תגידו לי זה לא יקרה ! פריצות לאתרים לא מתרחשות רק בזמני מלחמה על ידי האקרים פרו פלסטינים, הן יכולות להתרחש בכל זמן ובכל אתר. פעולות פשוטות יכולות להקטין משמעותית את הסיכוי שיפרצו לכם לאתר. לדרכי הפעולה שיקטינו את הסיכוי שיפרצו לאתר שלכם ניתן לקרוא במאמר מקיף זה (המאמר אמנם די ישן אבל העקרונות שבו רלוונטיים גם היום).

 

19. גבו את האתר

כמו כל קובץ חשוב גם את האתר שלכם יש לגבות למקרה שמשהוא ישתבש ובמיוחד במקרה של פריצה לאתר. לרוב חברות האחסון יש גיבוי, אולם כדאי לא להסתמך על זה ולגבות בעצמינו. קיימות שיטות רבות לגיבוי אתר וורדפרס בחינם ובתשלום, באופן ידני או אוטומטי. החיסרון של גיבוי ידני הוא כמובן הצורך והטרחה בביצוע פעולת הגיבוי כל פרק זמן מסויים. לעומת זאת, גיבוי אוטומטי מתבצע ללא התערבות מצדכם כל פרק זמן מסויים. התוסף המומלץ לגיבוי אוטומטי הוא BackWPup, באמצעותו תוכלו לגבות את כל קבצי האתר על אחסון הדרופבוקס.  

Facebook
Twitter
LinkedIn