כמה לקוחות אתה מפסיד אם האתר שלך לא מותאם לסלולר ?

אתר שאינו מותאם לסלולר גורם לנזקים רבים- קידום בגוגל, איבוד לקוחות פוטנציאלים והערכת העסק. הבעיות באתר שלא מותאם לסלולר ואיך נגרמים הנזקים.

רמות באי התאמה 

כמי שבדק ניראות של מאות אתרים בסלולר, אני יכול לומר שיש רמות שונות באי התאמה למכשירים סלולרים- יש אתרים שרואים רק חצי מהם, יש אתרים שניתן לקרוא את הטקסט אך קשה לנווט בין העמודים כי התפריט קטן מאוד, יש אתרים שלא ניתן לראות את פרטי ההתקשרות, יש אתרים שצריך לגלול הרבה כדי לראות את התוכן, יש אתרים שיש בהם מלבנים אפורים גדולים כי הסמארטפון לא תומך בפלאש ועוד. ככל שרמת הניראות ירודה יותר כך הנזק גדול יותר.

הנה כמה דברים שליליים שיכולים להיגרם:

נטישת האתר

מחקרים מצביעים על כך שכאשר האתר לא מותאם לסלולר רוב הגולשים נוטים לנטוש את האתר. נתון זה מלמד אותנו שכאשר אין לנו אתר סלולרי אנו מאבדים לקוחות באופן ישיר.

פגיעה בקידום

נטישת הלקוחות את אתר העסק לא רק מביאה הפסד ישיר של לקוחות, אלא אף גורמת לפגיעה בקידום במנועי החיפוש.

יש 3 פרמטרים בולטים שגוגל מודד על מנת לדרג אתר במנוע החיפוש:

אחוז נטישה– אחוז המבקרים שנכנסו לאתר ויצאו ללא ביצוע פעולה כלשהיא. זהו פרמטר משמעותי מאוד, כיוון שאם יש אחוז נטישה גבוה כנראה כנראה שהאתר לא רלוונטי  וזה פוגע קשות בקידום האורגני. אי התאמה של האתר לסלולר גורם לאחוז נטישה גבוה.

כמות דפים שנצפו– כמות הדפים בממוצע שנצפו. ככל שנצפו יותר דפים כך האתר ידורג יותר גבוה במנועי החיפוש. אתר סלולרי תורם לכך שהמבקרים יצפו ביותר דפים, כיוון שיש אפשרות נוחה לנווט בין דפי האתר.

זמן שהייה– משך הזמן הממוצע שבו שהו המבקרים באתר. ככל שהמבקרים שהו יותר זמן כך האתר יקודם גבוה יותר במנועי החיפוש. אתר סלולרי תורם לכך שהמבקרים ישארו זמן ממושך באתר, כיוון שניתן לקרוא את התוכן באופן ברור.

בנוסף לכל זה, כאשר גולש יחפש ביטוי מסויים דרך מכשיר סלולרי גוגל יתן עדיפות לאתרים סלולרים.

לאחרונה גוגל הודיעה שהיא מעלה הילוך בכל מה שקשור להעדפת אתרים המותאמים לסלולר ומעתה היא הולכת לעזור לגולשי הסלולר לדעת כבר בתוצאות החיפוש איזה אתר מותאם לסלולר על ידי הוספת המילים "ידידותי לסלולר".

הערכה שלילית של העסק

על פי סקר של גוגל, ללקוחות יש הערכה שלילית על עסקים שהאתר שלהם לא מותאם לסלולר:

52%  מהלקוחות שחוו בעיות עם האתר הסלולרי של החברה לא חזרו לעסק.

55%  מהלקוחות אומרים שחוויה מתסכלת עם האתר הסלולרי משפיע לרעה על הערכתם את החברה.

מנתונים אלה עולה שהרבה לקוחות לא יחזרו לצרוך מאותו עסק שאין לו אתר סלולרי והדבר ישפיע על הערכתם את העסק. לכן עסקים שאין להם אתר סלולרי מפסידים לקוחות חוזרים ולקוחות שימליצו על העסק שלהם.

לחצו כאן כדי לבדוק האם האתר שלכם מותאם לסלולר >>>

חוויתם שינוי משמעותי בזרימת הלקוחות לעסק בעקבות אתר סלולרי ? שתפו אותנו בתגובות !

Facebook
Twitter
LinkedIn