האם אתם יודעים מהיכן הלידים שלכם מגיעים ?

leads tracking

העסק שלכם עובד על בסיס לידים ? אתם חייבים לדעת מהיכן מגיעים הלידים שלכם כדי לבדוק את כדאיות ההשקעה בכל אפיק פרסום. במאמר זה אראה לכם את הדרך הפשוטה ביותר למעקב אחרי מקור הלידים.

למה חשוב לדעת מהיכן הגיע כל ליד ?

אם האתר שלכם לא מבוסס מסחר אלקטרוני אלא על לידים, לא ניתן באמת למדוד אונליין את האיכות של כל אפיק פרסום, כיוון שכל אפיק פרסום יכול לספק איכות לידים שונה ואיכות הלידים נקבעת לאחר השיחות. 

במאמר זה אסביר כיצד לדעת מהיכן כל ליד הגיע כגון מקור התנועה, קמפיין, מילת מפתח, מודעה עוד.

 

מעקב באמצעות שימוש בשדה נסתר

כדי לשייך כל ליד למקור שלו נשתמש בשדה נסתר. האופציה הזו קיימת ברוב מערכות הדיוור וה-CRM ובמאמר זה אסביר כיצד לעבוד בשיטה זו עם מערכת הדיוור הפופולרית רב מסר.

בסרטון זה יש הסבר מפורט על יצירת שדה נסתר ושימוש בו:

מה מקור התנועה של הליד ?

השימוש הבסיסי והפשוט ביותר בשדה נסתר יכול להיות מצויין עבור מעקב אחר מקור התנועה שממנו הגיע הליד. תוכלו לדעת בקלות מהיכן כל ליד הגיע כגון אימייל, פייסבוק, שותף מפנה ועוד.

תחילה נבחר את הרשימה הרצוייה

 

לאחר מכן נכנס לניהול רשימות > שדות מותאמות אישית

למטה מופיע החלק של "רשימת שדות מותאמות אישית", שם תצטרכו ליצור שדה נסתר. קראו לשדה הנסתר באיזה שם שתרצו (העיקר שתדעו ששדה זה הוא מקור התנועה של הלידים) וסמנו "וי" ב"מוסתר לנרשם".

לאחר מכן גשו לעריכת הטופס ובדקו שהשדה פעיל וסוג השדה נסתר.

ravpage

 

לאחר מכן ניתן ליצור בקלות לינקים ייחודיים לכל מקור תנועה.

לדוגמא, אם כתובת האתר היא www.mydomain.co.il ואני רוצה ליצור קישור ייחודי לאימייל:

www.mydomain.co.il?ref=email

או אם אני רוצה לדעת כמה נרשמים הגיעו מפוסט ספציפי בפייסבוק שפרסמתי בתאריך 23/4:

www.mydomain.co.il?ref=fbpost234

 

פרסום באדוורדס – ממילת המפתח ועד המכשיר שממנו הגיע הליד

ראשית כל אומר שיש שיטה יותר יעילה למעקב אחר המרות אופליין באדוורדס, אך היא די מסובכת ודורשת שינוי בקוד הטופס דבר שאינו אפשרי בחלק מהמערכות, ההוראות נמצאות בקישור הבא:
Tracking offline conversions – AdWords Help
 אם אתם מפרסמים באדוורדס ואתם רוצים לדעת דרך איזו מילת מפתח הגיע כל ליד, לדוגמא יוסי פלדמן הגיע ממילת מפתח "מנעולן טוב". צרו שדה נסתר כמו שהסברתי למעלה וקראו לשדה keyword. לאחר מכן נוסיף את הערך של מילות המפתח באדוורדס שהוא (keyword). הקישור אמור להיראות כך (מצורפת דוגמא של לידים שהתקבלו עם מילות המפתח דרכן הגיעו):     (www.mydomain.co.il?keyword=(keyword       ravpage keywords adwords   בקישור הבא תוכלו לראות פרמטרים נוספים של אדוורדס כגון: מיקום – האתר שממנו הגיע הליד (כמובן מדובר על פרסום ברשת התוכן), מכשיר, מודעה ועוד (נמצא תחת "Available ValueTrack parameters"). Track clicks with ValueTrack – AdWords Help

שינוי מבורך שעשתה גוגל לאחרונה מאפשר לנו להגדיר פרמטרים ברמת החשבון פעם אחת מבלי להוסיף פרמטרים שוב ושוב לכל מודעה בנפרד. מומלץ לעבור לכתובות האתרים המשודרגות בהקדם לפני שהשינוי יתבצע אוטומטית.

צפו במדריך המלא לכתובות אתרים משודרגות:

 

פרסום בפייסבוק – איזה קהל הכי טוב עבורכם ?

אם יצרתם קמפיין בפייסבוק ואתם רוצים לדעת מאיזו מודעה הגיע כל ליד, תוכלו להוסיף פרמטרים לכתובת רק דרך הפאוור אדיטור בעריכת המודעה.

power editor facebook url tags

מומלץ יותר לשים לב מאיזה אדסט הגיע כל ליד כדי לדעת איזה קהל עובד יותר טוב

 

בונוס: שדה נסתר כתחליף לקאפצ'ה

נכון שזה מעצבן אתכם למלא קאפצ'ה ? זה מעצבן גם את הגולשים שלכם וזה עלול להתבטא גם בירידה בהמרות. שדה נסתר יכול להיות תחליף מצויין עבור קאפצ'ה. העניין הוא שרק רובוטים יכולים לראות את השדה הנסתר ולכן הם ממלאים אותו וכך למעשה תוכלו לסנן ידנית את הלידים שמקורם בבוטים או למנוע ולידציה כאשר השדה נסתר ממולא. לעוד חלופות לקאפצ'ה תוכלו לקרוא כאן.

מוזמנים לשתף, אשמח להארות והערות בתגובות !

Facebook
Twitter
LinkedIn