5 שיטות למעקב אחר שיחות מהאתר

היתרון העצום של שיווק דיגיטאלי הוא היכולת למדוד כל דבר בדיוק של קרן לייזר, לצורך מדידת האפקטיביות של כל ערוץ פרסום. ניתן למדוד את כל הפעולות שמתבצעות במרחב האינטרנטי כגון הרשמות ורכישות. אולם מה לגבי שיחות טלפון ? איך ניתן לעקוב אחרי שיחות טלפון שהתבצעו מערוצי פרסום שונים ?

במאמר זה אציג 5 דרכים למעקב אחרי שיחות:

"השיטה הישנה"

לא פעם נתקלתי בבעלי עסקים שעדיין עובדים ב"שיטה הישנה" כדי למדוד את ההחזר על השקעה מכל ערוץ פרסום. עוד בתחילת השיחה עם לקוח פוטנציאלי מיד עולה השאלה "איך הגעת אליי?" ולאחר מכן בעל העסק מזין ידנית את פרטי המתקשר עם מקור ההפניה במערכת CRM. יש שיטות נוספות דומות שקיימות כמו ציון קוד קופון מסויים או את שם המבצע.

חסרונות: מעייף, לא מקצועי ומספק מעקב מאוד כללי (אי אפשר לשאול "תגיד מאיזו מילת מפתח הגעת?").

יתרונות: פשוט ובלי תחכומים.

מעקב שיחות מתקדם

קיימות חברות שמספקות מעקב מתקדם אחר שיחות נכנסות מכל ערוץ פרסומי. חברות אלה מאפשרות לנהל את כל שיחות הטלפון הנכנסות בממשק אחד תוך ניתוח מעמיק של נתוני השיחות כמו זהות המתקשר, מיקומו ועוד.  קיימת אפשרות לאינטגרציה של המערכת עם אנליטיקס, כך שברגע שמתבצעת שיחה נורה פיקסל לאנליטיקס. את השיחות ואת פרטיהן תוכלו לראות כאירועים באנליטיקס. כדי לראות את ההמרות באדוורדס יש להגדיר את אירועי השיחה כיעד ולייבא את היעדים מאנליטיקס לאדוורדס.

חברות מומלצות:

  • מסקיו
  • קולבוקס
  • פייקול

יתרונות: מפורטים כבר – מעקב מאוד מתקדם אחר השיחות מכל ערוץ פירסומי.

חסרונות: יקר.

wp-phone-leads -תוסף וורדפרס

גולשים מגיעים לאתר שלכם מפייסבוק, גוגל או כל אתר אחר ואתם רוצים לדעת מהיכן הגיעו הגולשים שמתקשרים אליכם ?  תוסף וורדפרס פשוט למדי נותן פיתרון לכך. לשם כך תצטרכו כמה מספרי טלפון משלכם בהתאם לכמות מקורות התנועה שאתם רוצים לעקוב אחריהם (קיימות חברות CRM שמציעות למעלה מ-20 מספרים בעלות של 20 ש"ח לחודש). התוסף בעצם מראה מספר שונה בהתאם למקור התנועה ממנו הגיע הגולש.

בהגדרות התוסף תצטרכו לשייך לכל מספר טלפון קוד משלו. למשל אם אני רוצה שמספר הטלפון X יוצג רק למשתמשים שמגיעים מקמפיין פייסבוק אז נשייך את הקוד שנקרא לו לדוגמא FBC למספר X ואז נוסיף את הקוד כפרמטר בסוף הקישור של מודעת הפייסבוק. מעבר לאפשרויות המעקב,  התוסף מבליט את מספר הטלפון והנגישות אליו (מעולה בעיקר למובייל).

מחיר: 9.99$

לאתר התוסף

חסרונות: תומך רק באתר וורדפרס, מעקב כללי- אין אפשרות לדעת מאיזו מילת מפתח הגיע המתקשר.

יתרונות: די זול וקל לתפעול.

Google Forwarding Numbers

עד לאחרונה היה ניתן רק לראות בדוחו"ת האדוורדס רק את הלחיצות על תוסף השיחה במודעה. ללא יכולת לדעת מי התקשר בפועל וחוסר מעקב מוחלט אחר מי שמתקשר באמצעות המספר המופיע באתר. לאחרונה גוגל בעצם מספקת לנו מספרים וירטואלים שיופיעו בתוסף השיחה במודעה ובאתר וכאשר הגולש יתקשר למספרים אלה הוא יועבר למספר האמיתי של בית העסק. בניגוד לעבר, גוגל תוכל לדעת האם הגולש ממש התקשר והאם השיחה נענתה. את השיחות תוכלו לראות כמו המרות רגילות בדוחו"ת האדוורדס ובין היתר תוכלו לראות את משך השיחה ואת איזור החיוג של המתקשר.

תוכלו לקרוא כאן מאמר מקיף על הפיצ'ר הזה

חסרונות:

  1. עובד רק באדוורדס ורק בפרסום בתוצאות החיפוש.
  2. יש החוששים שאנשים ישמרו את המספר שגוגל מספקת ואם יתקשרו לאחר חודש לא יגיעו לבית העסק כיוון שתוקף המספר יפוג.
  3. כאשר השיחה לא נענתה אין אפשרות לחזור למתקשר.

יתרונות: חינם ומספק מעקב מתקדם אחר שיחות שהגיעו מקמפיינים של אדוורדס.

מעקב לחיצות על מספר הטלפון

באמצעות השיטה הזאת ניתן לעקוב אחר הלחיצות על מספר הטלפון. כדי לעקוב אחר הלחיצות אנו נגדיר את הלחיצות כיעד באנליטיקס וכך נוכל לראות בדוחו"ת האנליטיקס את היעד של שיחת טלפון כמו כל המרה שמתרחשת באתר. ניתן יהיה לראות את משפך ההמרה, את מקור התנועה שהביא לשיחה ועוד דברים מתקדמים.

מעקב לחיצות באתר רגיל

באתר סלולרי הגולש תמיד לוחץ כדי להתקשר, לעומת זאת באתר רגיל הגולש כמובן לא יכול ללחוץ כדי להתקשר, ולכן כדי לבצע מעקב לחיצות ניתן לשים איזשהוא אלמנט  על מספר הטלפון ולאחר לחיצה עליו מוצג מספר הטלפון. ניתן לראות דוגמא כאן.

כדי להתקין מעקב לחיצות מומלץ להשתמש בגוגל תג מנג'ר (אפשר גם ע"י אנליטיקס אבל זה יותר מורכב).

הנה כמה מדריך מעולה:

Click to Call Tracking With Google Tag Manager: a Tutorial

חסרונות: לא כל מי שלוחץ מתקשר.

יתרונות: מעקב מתקדם בדוחו"ת אנליטיקס, לא צריך יותר ממספר אחד.

סיכום:

למי שיש תקציב לשירות של מעקב שיחות מתקדם כמו של מסקיו וקולבוקס, מומלץ ללכת על זה. למי שלא, מומלץ לשלב כמה כלים, מעקב השיחות של גוגל באדוורדס וכדי לעקוב אחר שאר מקורות תנועה מומלץ להשתמש בתוסף הנ"ל (למי שכמובן יש וורדפרס) ומעקב קליקים באנליטיקס.

Facebook
Twitter
LinkedIn