פייסבוק מענישה 'סחטני קליקים'

hat

מכירים את הסטאטוסים המסתוריים שאומרים לכם "לחצו כאן כדי לגלות מי מסתתר בתמונה…" או "הסוד שאף אחד לא יספר לכם…לחצו כאן!".

כחלק ממאמציה של פייסבוק לשפר את הניוז פיז, היא מתכוונת לשים סוף למפרסמים שמעלים סטאטוסים כאלה כדי לאלץ את המשתמשים להיכנס למאמר שלא בהכרח הם מעוניינים בקריאתו ובכך לזכות ביותר כניסות לאתר שלהם. פייסבוק כמובן מצפה ממפרסמים שהסטאטוס יכיל איזשהוא סוג של תקציר שיאפשר לגולשים להחליט האם הם מעוניינים לקרוא את המאמר או לא.

הנה סטאטוס שנחשב בעיני פייסבוק ל'סחטן קליקים' או במילים של פייסבוק click-baiting (מלכודת קליקים).

 

איך פייסבוק תזהה סטאטוסים כאלה ?

פייסבוק תבחן כיצד המשתמשים מגיבים לתכנים שאליהם הגיעו:

1. זמן שהייה באתר– אם המשתמשים הקליקו ואכן נשארו לקרוא את המאמר אז סביר להניח שהמאמר בעל ערך עבורם. אך אם המשתמשים הקליקו, ראו את המאמר ומייד חזרו לפייסבוק, זה מראה על כך שהם לא באמת רצו לקרוא את המאמר וזה יחשב סטאטוס שנועד לסחוט לייקים.

הערה: זה מאוד מזכיר את 'אחוז הנטישה' ו'זמן השהייה' של גוגל הקובע את איכות האתר על פי משך השהייה באתר.

2. אינטראקציה סביב הסטאטוס– פייסבוק למעשה תבדוק מה היחס בין כמות האנשים שהקליקו לבין כמות האנשים שהגיבו, עשו לייק או שתפו את הסטאטוס. אם הרבה אנשים הקליקו אך מעט מאוד אנשים הגיבו באיזשהוא אופן לסטאטוס – כנראה שזה לא בעל ערך עבורם.

איך פייסבוק תעניש מפרסמים כאלה ?

1. עונש ברמת הסטאטוס– סטאטוס מסוג זה ישאר זמן מועט בניוז פיד, יהיה במיקומים נמוכים – דבר שישפיע כמובן על החשיפה שלו.

2. עונש ברמת הדף– דפים שמשתמשים בטכניקה זו באופן תדיר, יראו ירידה משמעותית בכל הסטאטוסים שלהם בחודשים הקרובים.

איך לפרסם לינקים בפייסבוק ?

בהקשר לכך פייסבוק מעלה את שתי האפשרויות של פרסום לינקים בפייסבוק. האחת, פרסום הלינק עם כותרת, תמונה ותקציר המאמר שנשאבים כולם אוטומטית מהמאמר כאשר מדביקים את הקישור בשדה כתיבת הסטאטוס. והשנייה, פרסום הלינק עם תמונה או עם טקסט. האפשרות הראשונה היא המומלצת על ידי פייסבוק וקישורים מן הסוג הראשון יזכו ביותר חשיפה מהסיבות הבאות:

1. הלינק מהסוג הראשון מציג מידע (כותרת, תמונה ותקציר) שמסייע למשתמשים להחליט האם הם רוצים להקליק ולקרוא את התוכן.

2. נוח יותר למשתמשי הסלולר בעלי המסך הקטן ללחוץ על תמונה גדולה כדי לעבור לאתר המפרסם, בניגוד לקישור מהסוג הראשון שקשה ללחוץ עליו.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

תגובה אחת

סגור לתגובות.