קיצור כתובות אתרים ✄

קיצור כתובת URL

השימוש בכתובות אתרים מקוצרות הפך להיות פופולרי בייחוד ברשתות חברתיות. במאמר זה תדעו מה הסיבות לקיצור, איך זה משפיע על הקידום בגוגל ומהם האתרים המומלצים.

למה לקצר כתובות אתרים ?

יש כמה סיבות לכך שמקצרים כתובות אתרים הנה כמה מהן:

  1. קישור אסטטי– לפעמים כתובת האינטרנט היא ארוכה מידי ואנחנו רוצים שהגולשים שרואים אותה יראו כתובת אינטרנט קצרה ונוחה לעין. קיצור כתובות אינטרנט נפוץ בעיקר ברשתות חברתיות כיוון שגולשים נוטים יותר לשתף כתובות אינטרנט קצרות.
  1. מגבלת תווים– במקרים מסוימים (לדוגמא SMS וטוויטר) אנו מוגבלים בכמות התווים ולכן נרצה לחסוך את כמות התווים שכתובת האינטרנט תופסת לטובת התוכן.
  2. הסתרת כתובת היעד– אם אתם רוצים להסתיר את כתובת האינטרנט שאתם מפנים אליה.
  3. מעקב– ישנם שירותי קיצור כתובות אתרים (בהמשך) שמאפשרים לנו לקבל מעקב אחרי כמות ההקלקות על כל קישור, תאריך הקלקות ועוד. זוהי הדרך הפשוטה ביותר לקבל מעקב מינימאלי אחרי הפעילות השיווקית שלנו.

קיצור כתובת URL

SEO – השפעה על קידום האתר

מבחינת גוגל (כפי שתראו בסרטון הבא) אין שום בעיה בשימוש בכתובות אתרים מקוצרות לקידום האתר. גוגל מתייחסת לעניין הזה כמו כל הפניה קבועה (301 redirect), כך שכמובן כתובת היעד היא הקובעת.

הנה התיחסות של מאט כץ (בכיר בגוגל) לכתובות אתרים מקוצרות:

אתרי קיצור כתובות האתרים הטובים ביותר

bitly

שירות קיצור כתובות אתרים הפופולרי ביותר. ניתן לקצר כתובות אתרים בצורה פשוטה למדי וניתן להתאים אישית את הכתובת. bitly מספקת מעקב די מרשים לכל קישור: כמות הקלקות, מאילו ארצות הקליקו, מאיזה דף אינטרנט הקליקו ועוד. לכל קישור ניתן להצמיד כותרת והערה, דבר שמקל על איתור הלינק אם יש לכם רשימה ארוכה. בנוסף לכך ניתן לסדר את הקישורים לפי תאריך יצירה, כמות קליקים ועוד.

כנסו והתרשמו

 

tinyarrows

כפי ששמתם לב לשם, שירות הקיצורים הזה מאפשר לקצר כתובות אינטרנט ולהוסיף להן חיצים וסמלים מגניבים. זה בהחלט יכול לתרום להעלאת אחוז ההקלקות.

 

google url shortener

שירות קיצור כתובות האתרים של גוגל מספק את המעקב הנרחב ביותר לכתובות אינטרנט מקוצרות  – כמות קליקים,  פילוח הקלקות לפי דפדפנים, ארצות, מערכת הפעלה ודף האינטרנט שממנו בוצעה ההקלקה. החיסרון הבולט הוא אי היכולת להתאים אישית את הכתובת המקוצרת.

Facebook
Twitter
LinkedIn