רשימת תפוצה SMS – מא' ועד ת'

איך זה עובד

רשימת תפוצה של SMS עובדת כמעט כמו רשימת תפוצה של אימייל. העיקרון הוא שיש לכם רשימה של מספרי פלאפון של אנשים שמתעניינים בשירות שלכם ואתם שולחים להם מידי פעם מסרים.

SMS

הצטרפות לרשימה נעשית  על ידי שליחת מילה או ביטוי למספר מסויים שהוגדרו מראש במערכת המסרים. למשל אם יש לכם עסק של איפור תכתבו כדי לצרף לרשימה – "שלחי את המילה איפור למספר 7634".

 

לא לשכוח את חוק הספאם

בדומה לדיוור לאימייל, גם כאן חוק הספאם קיים. אסור בהחלט לאסוף מספרי טלפון של אנשים שלא הביעו את הסכמתם ולא יצרו שום אינטראקציה עם העסק שלכם. ניתן בהחלט לשלוח מסרים ללקוחות שלכם או לכל אדם שהביע נכונות לקבל מסרים. בנוסף לכך, צריך לתת אפשרות לנמענים לצאת בכל רגע מרשימת התפוצה, ברוב המקרים הדבר יכול להיעשות על ידי שליחת המילה "הסרה" למספר שעל ידו נרשמו.

 

היתרונות

אחוזי פתיחה גבוהים מאוד– בעוד שבדיוור לאימייל 40% נחשב לאחוז פתיחה מעולה, בשליחת SMS הנתונים הרבה יותר טובים – 97% מההודעות שנשלחות נקראות תוך שעה, זהו בהחלט נתון מרשים שמצביע על ההתייחסות המיידית של נמעני ה-SMS.

אחוז גבוה של הובלה לפעולה– אחוז פתיחה גבוה לא שווה הרבה אם המסר לא מוביל בסופו של דבר לפעולה שתורמת לעסק. גם כאן הנתונים די מרשימים – 30% מההודעות מובילות את הקוראים לפעולה, ו-5% מהנמענים משתפים את חבריהם.

מיידיות– ניתן לעדכן את הנמענים על מבצעים באופן מהיר.

פן אישי– יש להודעת ה-SMS מימד של אישי וזה משפיע על השפעת המסר.

 

חסרונות

עלות – העלות של רשימת SMS די שונה מהעלות של רשימת דיוור לאימייל. ברשימת SMS העלות היא פר הודעה והמחיר קטן ככל שחבילת הסמסים יותר גדולה.

הגבלת תווים– כאשר אתם שולחים SMS אתם מוגבלים מבחינת אורך המסר שאתם שולחים.

מיעוט מסרים– בגלל שה-SMS נחשב מאוד אישי וקשה להתעלם ממנו צריך לשקול בקפידה את כמות המסרים שנשלחים ואת התוכן, אחרת הרבה מהנמענים יעזבו את הרשימה.

 

שימושים יעילים

עדכון על מבצעים– הדרך היעילה להודיע על מבצע שמוגבל בזמן היא על ידי שליחת SMS לרשימת הנמענים שלכם, כפי שראינו כמעט כל הנמענים קוראים את המסר תוך שעה. רשתות מזון רבות משתמשות בשיטה זו כדי להניע לקוחות לרכוש מוצר במבצע שמוגבל בזמן.

טיפים– דרך יעילה מאוד לשמור על קשר עם לקוחות על ידי נתינת ערך היא לשלוח טיפ או מסר בעל ערך לנמענים. לדוגמא מאמן להצלחה ששולח משפט השראה יומי.

אתם יכולים לחשוב על עוד דרכים לשימוש ברשימת SMS, מה שחשוב הוא להיות רגישים בכמות השליחות והתוכן כדי שזה לא יהפוך למטרד.

יש לכם רעיונות ? אתם משתמשים ברשימת SMS ? שתפו אותנו בתגובות !

Facebook
Twitter
LinkedIn

תגובה אחת

סגור לתגובות.