רשתות הפרסום שנותנות פתרון לבעיית 'האצבע השמנה'

9657863733_05e7f3edc8_b[1]

בעיית 'האצבע השמנה' ידועה בעולם הפרסום הסלולרי, כאשר משתמשים לוחצים בטעות על מודעות באפליקציות ובאתרים סלולרים, דבר שגוזל נתח משמעותי מהתקציב של המפרסמים. הבעיה קיימת בעיקר כאשר מוצגות מודעות גדולות ובייחוד באפליקציות כאשר המשתמשים גוללים את העמוד ובטעות לוחצים על הבאנר שנמצא בתחתית. היקף התופעה והפתרונות.

 GoldSpot Media דיווחה בעבר ש-38% מהקליקים על הבאנרים הסטטיים ו-13% מהקליקים על באנרים של מדיה עשירה היו הקלקות בטעות.

אמנם היינו חושבים שרשתות הפרסום לא יעשו דבר כדי להלחם בתופעה הזו כדי לא לפגוע בהכנסות שלהן, אך רשתות הפרסום יודעות היטב שעדיף להן להגדיל את ה-ROI של המפרסמים כדי שהפרסום יהיה יותר אפקטיבי וכך הם ישקיעו יותר כסף בפרסום.

הנה כמה חברות שהרימו את הכפפה ועשו מעשה כדי להילחם בתופעה זו:

גוגל אדוורדס

החברה הראשונה שברצוני להציג היא (איך לא ?) גוגל, שידועה בכללים הנוקשים שלה כלפי המפרסמים שלה כדי לשמור על איכות רשת הפרסום שלה. גוגל נתנה פתרון להקלקות בטעות באפליקציות. כאשר הגולש מקליק על באנר הוא מועבר לאתר המפרסם רק אחרי שהוא מקליק פעם שנייה על כפתור המעבר לאתר המפרסם.

Screenshot_2013-10-24-10-19-44

 פרסום בסלולר

כפי שניתן בתמונות למעלה, כאשר לוחצים על הבאנר מתבלט כפתור "בקר באתר" לצורך וידוא כוונת לחיצה.

Airpush

רשת פרסום זו (מיועדת למכשירי אנדרואיד בלבד) יצרה פורמטים שונים ומעניינים של מודעות. אחד מהפורמטים הללו נקרא Dialog ads. כאשר משתמש גולש באפליקציה מופיע לפניו חלון דיאלוג כך שיש לו אפשרות לבחור לעבור לאתר המפרסם או לבטל (על לחיצה זו המפרסם לא משלם).

Capture

בנוסף קיימים עוד סוגי מודעות שיכולים לתת פתרון לבעיה זו:

Push Ads– הבאנר מופיע בדף ההתראות הנגלל שבמכשירי האנדרואיד.

Icon Ads– אייקונים שנמצאים במסך הבית של המכשיר.

הפתרונות שחברות אלה יצרו יכולים לתת מענה גם לבעיית הקלקות ההונאה שקיימת בעיקר בעולם הפרסום הסלולרי שעליהן נרחיב במאמר אחר.

Facebook
Twitter
LinkedIn