QR קוד דינמי – על מה ולמה

ה-QR קוד הסטנדרטי לא ניתן לשינוי,  מרגע שיצרנו אותו אי אפשר לשנות את הקישור אליו הוא מוביל. הבעיה במקרה שהדפסתם QR קוד וצרפתם אותו למודעות, פליירים, עיתונים, לכרטיס ביקור וכדומה – אין לכם דרך לשנות את היעד של ה-QR קוד.

פתרונות QR קוד דינמי:

QR קוד

1. זיהוי סוג מכשיר– ניתן ליצור QR קוד אחד שמזהה את סוג המכשיר שדרכו הקוד נסרק ובהתאם לכך מפנה לכתובת מיוחדת שהוגדרה מראש. השימוש היעיל כמובן הוא במקרה שיש לכם אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד – ניתן ליצור קוד אחד שיזהה איזה מכשיר סרק אותו ובהתאם לכך יפנה לחנות האפליקציות המתאימה.

QR קוד דינמי מזהה סוג מכשיר

2. קישור שניתן להחלפה– יש אתרים שניתן ליצור בהם QR קוד עם קישור קבוע שמפנה לקישור שניתן להחליף בכל זמן שתרצו.

ניתן להשתמש באתרים אלה:

uQR

QRJumps

ישנם אתרים שניתן ליצור דרכם ברקודים רגילים (לא דינמיים) עם אופציות נוספות כמו בחירת צבע, והגדרת פעולה ספציפית ועוד.

QR קוד דינמי – שימושים שיווקיים יעילים:

1. ספליט טסטינג – נניח שאתם מפרסמים קמפיין QR קוד גדול. אתם לא רוצים לשים את כל הביצים בסל אחד ולהסתמך רק על דף נחיתה אחד. תוכלו להגדיר דף נחיתה אחד ליום אחד ודף נחיתה אחר ליום אחר וכך תוכלו לבדוק איזה דף נחיתה נותן לכם תוצאות טובות יותר.

2. התאמת ההצעה לזמן– ניתן לשנות את ההצעה שסוקרי ה-QR קוד יראו בהתאם לזמן שהם סורקים, לדוג' בבוקר הצעה אחת ובערב אחרת, תחילת שבוע לעומת סוף שבוע ועוד.